Kawasaki ER-6N. Wrażenia z jazdy po przejechaniu 2000 km.

05.09.2019

Nadszedł czas na opis mojego modelu Kawasaki ER-6N. To przyjazny motocykl idealny na miasto i mniejsze podróże. Przy moim wzroście 184 cm i wadze 94 kg dłuższa jazda (powyżej 25km) jest już mniej przyjemna.

Kawasaki tym modelem udowodniło, że stosunkowo tania maszyna nie musi wyglądać byle jak. Przez większość specjalistów i amatorów ER-6stka jest uważana za bardzo ładny model. Wersja po liftingu, czyli po roku 2012 jest jeszcze piękniejsza. Jak większość modeli Kawasaki sprzed 3 lat, ER-6N ma również połączone kolektory.

Regulacja napięcia wstępnego sprężyny Kawasaki

Wygląd to nie jedyna zaleta. Motocykl mało pali, średnio 4,5l/100 km (przy łagodnej oraz ostrzejszej jeździe). Mało doświadczeni motocykliści spodoba się zwinność motorku oraz łatwe jego manewrowanie. Mała waga ( 204 kg) spodoba się zapewne Paniom. Niestety oprócz zalet, są również wady. Pierwszą z nich jest zawieszenie, które jest zbyt miękkie i niewystarczająco potłumione. W wersji poliftingowej ten minus maszyny został bardziej dopracowany. Kawasaki ER6n nie cierpi na typowe usterki. W pierwszych modelach występowały problemy z modułem sterującym pracą silnika, który powodował nierówną pracę silnika oraz włączał denerwującą kontrolkę na kokpicie. Na szczęście element ten był wymieniany w ramach gwarancji. Kilku i kilkunasto-letnie egzemplarze mogą cechować się nierównymi spawami oraz wyblakłym i popękanym lakierem.

Kawasaki ER6N dane techniczne

Rok produkcji: 2007 - 2017
Pojemność: 649 cm3
Moc: 72 KM / 53 kW przy 8500 obr/min
V max: 200 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km: 3,9 s
Spalanie : 4 L / 100 km
Masa własna: 204 kg
Pojemność zbiornika: 16 L
Rama: stalowa
Rozmiar opony przedniej: 120/70/17
Rozmiar opony tylnej: 160/60/17
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy, średnica goleni 41 mm
Zawieszenie tylne: dwuramienny wahacz stalowy, pojedynczy amortyzator, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Silnik: Dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 4 zawory na cylinder, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, regulowany katalizator.
Napęd: Mechaniczne sterowanie przeniesieniem napędu, wielotarczowe sprzęgło mokre, sześciobiegowa skrzynia, napęd tylnego koła łańcuchem

Regulacja napięcia wstępnego sprężyny Kawasaki

Pisząc ten tekst, moja Kawa jest w moim posiadaniu 13 miesięcy. Jestem raczej sezonowym motocyklistą, przez ten czas przejechałem na niej ponad 2000 km. ( Przy ewentualnej sprzedaży będę mówić, że właściciel jeździł tylko do kościoła ).Zaraz po kupnie wymieniłem olej, filtr, przednią zębatkę i opony. Przez te 2000 km nie musiałem w Kawie nic naprawiać. Raz w miesiącu smaruje łańcuch napędowy. Z czystym sumieniem mogę polecić Kawasaki ER6N .

Na końcu kwestia finansowa. Pierwsze egzemplarze można dostać już od 6500 PLN, a ostanie z 2017 roku kosztują ok. 20 000 PLN.

Kawasaki ER-6N z prawego profilu

W podsumowaniu wyjaśnię lekko inny wygląd mojej Kawy. Otóż po-po-poprzednik zaliczył wywrotkę, stąd brak bocznych owiewek, nieoryginalna czasza ( tzw. samoróbka ), widoczne rysy na prawym boku. Wypadek był za granicą, motocykl jest od 2014 roku w Polsce.